Výměna letních pneumatik za zimní a naopak

19.11.2013 11:29

Výměna letních pneumatik za zimní pneumatiky a naopak

Obecně lze říci, že pokud dlouhodobě poklesne teplota pod +7 °C, měly by se nasadit zimní pneu vyrobené z měkčí pryže. Naopak, pokud je průměrná teplota vyšší jak +7 °C, zimní pneumatiky se kvůli svému složení rychleji sjíždějí a opotřebovávají, proto je vhodné opět nasadit letní pneumatiky. Kromě zimních a letních pneumatik existují také pneumatiky pro celoroční použití, které není třeba přezouvat, ale nevýhodou je to, že nemohou dosahovat takových jízdních vlastností jako pneumatiky specializované.

Nicméně pneumatiky s označením M+S (mud & snow, tedy bláto a sníh, mylně označované jako zimní) mají lepší vlastnosti oproti „letní“ pneumatice pouze na sněhu, břečce nebo v blátě. Na ledu je jen o málo lepší než klasická pneumatika.

V jakýchkoli jiných podmínkách než na sněhu, břečce nebo v blátě má lepší vlastnosti pneumatika bez M+S označení nehledě na venkovní teplotu. Důležitý je pouze povrch, po kterém se pneumatika odvaluje. Jediné označení, které potvrzuje změřené zimní schopnosti, je piktogram představující sněhovou vločku na pozadí hory. Byl vyvinut americkými a kanadskými výrobci. Je znám pod zkratkou 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake).